duminică, 2 decembrie 2012

CAND O FACE PLOPUL PERE SI RACHITA MICSUNELE



VASCUL VA RODI CHIAR MERE...

 de sfantul Andrei, dupa un vechi obicei al pamantului, am pus intr-o cana de pamant, cateva crengute de mar, zarzar, visin, cires, prun si o cordita de vita de vie...care va inflori pana la Craciun, in anul viitor, vom avea rod bogat din acel  soi...daca vor inflori toti la primavara, vom mirosi toti a " Dumnezeu pe pamant", iar la toamna, la povarna din Rachieri, va pluti abur de carcalete...


4 comentarii:

  1. Si daca nu vor inflori?Uneori si lui Dumnezeu i se face lehamite sa mai colinde pamantul...Dar e bine ca unii mai pastreaza traditia.Nu ai pus si grau la incoltit?Macar de acela modificat genetic, care da 10 tone la hectar si nu are nevoie de ploaie, cat sa nu se mai scumpeasca painea..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca nu vor inflori, voi face cu ele o maturica cu care voi aduna firimiturile vietii lasate in urma ca o dara de Hansel si Gretel, pentru a-mi hrani sperantele si iluziile...Graul l-am pus la incoltit, tot impreuna cu sperantele si iluziile pierdute...Dumnezeu va face din ele(daca nu e prea plictisit)o turtita coapta cu care va hrani sperantele si iluziile viitoare ce asteapta ca niste pui de randunica sa le pice si lor vre-o farama...

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. am marturisit deja ca am pus si o ramurica de zarzar...avusesem de ales inte aceasta si o crenguta de corcodus rosu...la primavara, copacul imi va multumi lasandu-ma sa-l impodobesc de 1 martie cu un fir impetit alb/ros in semn de prietenie...obicei ce se mai pastreaza doar in cateva sate din Moldova si de langa Ploiesti...apropo: in satul Jercalai, in noaptea de Anul Nou, se merge la urat nu cu sorcove ci tocmai cu aceste ramurele inflorite...

      Ștergere