marți, 22 martie 2011

PLOIESTII LUI CARAGIALE SI FERNIC

Sa ne intoarcem putin in trecut...mai precis la numarul 34 al revistei lui Ionel Fernic...am gasit aici un cuplet ce se canta la gradina "Paradis" din capatul strazii Zoe Scorteanu (actuala Praga), cam in zona  parculetului dintre str. George Toparceanu, str . Ghe. Baritiu si str. Ramurei, unde era un helesteu pe ale carui ape te puteai plimba cu barca... dar asta, numai dupa ce faceai o poza in centru la Jean Tiedge, cu toata famila...nu stiu de ce, dar am impresia ca acest cuplet se poate canta oricand pe orice scena ploiesteana din ziua de astazi...

.....................................
Eu sunt liber ca sa fac
Orice vreau la mine-n tara,
Sa traiesc cum mi-e pe plac.
Ca eu biet contribuabil,
Cand o iau pe strazi hoinar,
N-am drept sa ma pun ca omu'
Lang-un stalp sau felinar?
Doar platesc cifra de-afaceri,
Gunoi, apa si canal,
Si lumina si prestatii,
Fonciere si global?
Si platesc fara sa murmur,
dar ma tot munceste-un gand,
De platit platesc ca-s fraier,
Insa asta...pana cand?
Pana cand platind sosele,
Si-nca alte-atatea dari,
Sa n-am drept ca tot romanul,
Sa ma plimb pe trei carari?
...........................................
In politica sunt tare,
Nu ma dau ca alti batut,
Vorba mea e vorba sfanta,
Ca de nu, eu stiu atat:
Sau joci dupa cum e cantul
Taranist sau liberal,
Ori iti faci boiangerie,
si ajungi glont la spital.
Ca politica e astazi,
O intreaga panarama,
Toti se bat pentru putere,
Ca saracii pe pomana,
Si de vrei sa ai ciolanul,
Trebuie sa fi cocota,
Si sa umbli cu-anasana
Ca tiganu-n anecdota.
................................
Si ajuns dupa alegeri
Deputat sau senator,
      Sa-i injuri de toate alea,
     Si sa-i dai in...treaba lor...
        Sa uitam ca viata-i scumpa,
Si impozitul amar,
Sa uitam ca leul nostru
a ajuns cat un tantar...
Findca tara noastra este
Cum nu-i alta-n Europa,
Toti si toate-au doua fete...
Uite popa, nu e popa !
Politicianul are
Fete vre-o saizeci si noua...
Nu da iota dar promite,
Si de-ntrebi, zice ca ploua...

Exact ce ne amintea profesorul de istorie Nicolae Simache:  "Istoria se repeta"...


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu